星期一, 12月 11, 2006

樓盤的命名學

最近行過何文田, 抬頭見倒有個新樓盤, 個名非常之咁型, 型在我唔識讀. 以我呢個土炮港男嘅中文水平, 我胆咁話八成嘅香港人都未必識讀個樓盤名. 呢個現象相當奇怪. 舊時要作名作商業用途, 第一個要求係要易上口, 容易記, 所以我地有人人百貨, 大大百貨, 長江, 雞仔咪. D 樓就仲直接, 總之一講就明, 一講就知响邊度, 經典之作有太古城, 沙田第一城, 美孚新村等等.

隨住九年免費教育, 我地知識水平高左, 大家唔再滿足於易上口易寫易記, 要開始有深度, 所以我地見倒d 同個地方或者個發展商無關嘅樓盤名, 例如海怡半島, 康怡, 嘉湖山莊等, 都係一D 有D 意境嘅名. 字唔太深, 但就冇咁直接, 好聽又有 CONTEXT.

97前後, D 發展商開始有d 技窮,開始玩嚟玩去都係嗰幾組字,什麼豪庭, 什麼半島, 什麼峯, 咩居物居, 咩軒物軒, 總之用呢幾組字 6 x 6 咁砌 d 樓盤名出嚟, 攪到 d 的士佬頭都大哂.

近呢兩三年仲攪野, 開始玩難字, 好深嘅字, 同埋玩唔識讀嘅字, 時代真係唔同左, 而家真係玩gimmick 玩到好盡. 首先講番何文田個樓盤, 可能你都見過 (應該未聽過啩, 有人識讀咩?) - 灝畋峰. 中間嗰個字我真係未見過, 唯有有邊讀邊 – “田” .. 呀, 今次冇錯喎, 真係讀個 “田” 字喎. 呢個其本上係一個動詞, 有以下嘅解釋:

1) 耕種。書經˙多方:今爾尚宅爾宅,畋爾田,爾曷不惠王熙天之命?孔穎達正義:治田謂之畋,猶捕魚謂之漁,今人以營田求食謂之畋食,即此畋。

2) 狩獵。如:畋獵。書經˙五子之歌:乃盤遊無度,畋于有洛之表,十旨弗反 。文選˙司馬相如˙子虛賦:楚使子虛使於齊,王悉發車騎與使者出畋。李 善˙注引司馬彪曰:畋,獵也。

(摘自教育部國語辭典網上版)

先唔好理佢個解釋, 我好唔明嘅係點解要改個冇人識讀嘅名呢? 無疑咁樣可能响開始時會多 d 人對你有好奇心, 可能會多 d 留意, 但係日後會唔會有d麻煩野, 例如的士大佬又唔知你講咩, 人地寫錯地址啦, 過十幾廿年後人地講錯個名啦 ..... 至於個解釋, 基本上都係想講話好多水嘅田咁解啦, 咁其實大鬼把淺d 嘅字可以表達呢個意思啫, 使唔使玩到咁盡呀. 你 hurt 左人地個中文自專心, 嚟睇樓唔識讀個名, 唔好意思問家嘛, 咁樣會唔會攪到人地一開始就對你個盤唔好印象呢?

至於近期玩得最過份嘅當然係嗰兩 “pat” 咩咩駅同埋物物駅. 根據網上嘅研究, 有冇呢個字都成問題, 個讀音就更加眾說紛紜. 最後個發展商求其夾硬講話係讀 “站”, 廣告都係咁講, 由佢啦, 但係日後住响果度 d 家長都唔知點樣解釋俾佢 d 仔女知好. 你話係咪玩出火呢?

就算識讀, 有 d 樓盤名根本都唔知佢 up 咩. 用 d 懶深嘅字, 我自問真係冇咁嘅中文造藝, 多數都只係知其音不知其意. 大家有興趣不如玩吓, 睇吓下面六個名, 唔使查字典或者問人的話可以解釋倒幾多個:

泓都, 尚翹峰, 珀麗灣, 岫雲, 溱橋, 尚堤

5 則留言:

Esaltato 說...

灝畋峰
我一睇, 就覺得佢可能想咁:
灝, 讀音同"HO"差唔多, 又等於"何"
畋, 拆開做"田"同"文"
加埋再rearrange = 灝文田 = HO MAN TIN

哈哈哈,都係我自己諗出黎。佢冇理由想買家要耕種求食下話?!

匿名 說...

唔好話樓盤名, 而家d 父母幫仔女改名都一樣唔騎呢唔改

匿名 說...

我是星島記者,你的文章很有趣,欲聯絡閣下,可否回覆電郵留下聯絡方法?
dailymag@singtao.com

crystal 說...

嘿嘿··難道取樓盤的名字還要請教風水先生么?你的這篇博文很有意思噶!
旭飞华逸园
蓝田壹站华苑
东部翠海轩
溢芳园
金港豪庭
海洋之心
华彩花园
雅园花园
御龙居
鹏盛年华
海云轩
新龙岗花园
文德福豪园
万科东海岸
佳兆业可园七期
天井湖
俪景中心
星苑
漾日湾畔
兴业华庭
云顶翠峰三期
东方明珠城
星河雅居
东方威尼斯
奥林华府

CICI 說...

補充下,需要注冊域名不?點擊下面的 僅供參考·
VPS
VPS主机
域名注册
域名
域名查询
域名申请`
注册域名
中文域名