星期三, 12月 13, 2006

乾收銀 ....續

有好幾日冇寫乾收銀喇, 等我繼續講埋佢地嘅功用先:

3) 扮中立

呢招比較少用於商業機構, 最多邊個用? 咪係政府囉. 我地唔係成日聽倒政府d 官講咩咩顧問報告.. 係囉, 咪就係乾收銀囉. 01-02年政府就俾人質詢過點解用1.5億請顧問, 都唔益吓本地 d 大學嘅研究機構. 政府真係好鐘意用顧問呢家野. 無他, 因為運用公帑事關重大, 一不小心就俾人 charge 話浪費, 話有利益, 所以事無大小都懶中立咁揾個外人做個 study: 「拿... 人地講架咋.. 我都係根據顧問報告做架咋」 所以好多大中小 consulting firm 都會有 Government and Public Sector 呢個 practice. 佢地爭嘅唔只係政府嘅生意, 仲有幾百間政府資助嘅機構同埋無數嘅 NGO. 佢地勝在夠公平公開, 一定開 tender, 唔理你大中小公司都有機 bid 吓啦.

話時話.. 扮中立呢吓野唔係次次都管用架, 有時俾左錢, 點知個乾收銀唔生锈真係好鬼中立, 寫左個同你意思相反嘅 report, 咪捉蟲? 唔使驚喎, 有一招叫 "收埋佢".... 自己友 circulate 份 report 咪完事囉, 俾錢請乾收銀冇話一定要跟佢個report 嘅 findings 架喎. 乾收銀亦唔會理你用唔用, 收左錢就算架啦. 我地 d 公帑咪係咁浪費左囉... 活生生嘅例子: 個中環鐘樓報告囉! 依... 個報告叫咪鬼拆喎, 點同上頭交代呀.... 妖.... 收鬼埋佢唔好俾人睇囉 .....你估吓用左幾多錢?!

4) 抄人橋, 套人料

呢個係我覺得乾收銀最有用嘅地方. 拿, 你想知你嘅 competitors d 料, 或者想早 d 知道佢地有d 咩野新攪作, 就可以請個乾收銀, 叫佢做個 market study. (梗係唔好直接講係去索料啦, 係 market study), 講明有料到先俾足錢嘅... 個乾收銀係會用盡所有唔會俾人告嘅方法去套 d 料番嚟架喇. 有咪計? 等我老吹一兩招啦. 其中一個做法就係撘路識 d 中層人, 佢地通常 sense 冇咁強, 你約倒佢食飯的話點都攞倒 d insider information 嘅. 一係就扮有 job 俾 d 人interview, 响interview 度基本上你問咩佢都答咩架啦. (Disclaimer, 呢 d 全為本人個人意見, 不可當真, 雖未必犯法, 但好賤, 唔好當真用). 仲有一招就係懶係做個行業嘅 research, 同 d target 嘅公司講話一定唔會公開名架, 最係會幾間有 participate 嘅公司 share 番個 results...... blar blar blar......冇錯, 做 research 嘅內容係不記名嘅, 但係個乾收銀去做 interview collect data 嗰時有冇响有意無意間問多左少少野就你自己醒水喇.

講到呢度, 都差唔多喇, 再講一次, 當故仔聽好喇, 唔好當真呀, 不過如果你遇過d 好類似嘅經驗, 我睇係巧合啩!

我呢吹架啫, 要知多 d 堅料, 可以拜讀吓兩位真係做過乾收銀嘅人嘅書

Consulting Demon 呢位人兄响 BCG 做過吓, 佢 d 响日本嘅 experience 都幾過癮架

House of Lies: How Management Consultants Steal Your Watch and Then Tell You the Time

呢位人兄對乾收銀好鬼批判吓, 佢直頭講到乾收銀有害健康, 對家爺仔乸有莫大威脅咁. 佢自己Columbia Business School grad 左之後就做乾收銀, 做左一排發覺唔對路又或者良心發現, 出左嚟寫書同寫 column 咁.

2 則留言:

匿名 說...

哈哈!我曾經諗過畢業後做consultant。好彩,我無做到(係無被錄用至啱)。

財務自由人 說...

ken.yong 我反而好想試下一份咁既工喎 !