星期二, 12月 05, 2006

你俾過錢Google未?

今日睇開d電腦雜誌, 見倒介紹 Google 一堆新嘅服務, 突然間諗吓點解一間公司可以有咁多錢去開發d咁勁嘅 software 同 services , 而我地又可以唔使俾錢就有得用呢?

呢個世界真係變得好奇怪. 以前做生意, 咩都講錢, first priority 係諗計仔出d野賣錢, 依家d網上公司嘅 first priority 係整 d free 野出嚟, 再去諗點用 d free 野撘住揾錢. 佢地主要嘅收入係廣告, 賣廣告嘅人就諗住向用 呢 d free service 嘅人賺錢, 嗱, 係要响你身上賺番好多錢, 要多過佢落廣告加埋佢自己嘅 profit margin 喎…

通常去到呢個位, 我都會想起兩位財爺嘅金句: 錢從何來? 大家諗吓, 自己响網上面使左幾多錢呀? 我自己最常用嘅就係網上訂花, 冇錯, 係一年兩至三次咁大把囉, 又可能會訂酒店, 買機票, 但呢 d 野同 Google, Yahoo 一d 關係都冇喎, 我用左咁多年 hotmail, 從來一蚊都冇益過 Microsoft 喎, 你有冇呀? 你覺得嚟跟幾年你會唔會花錢俾 Google, 或者花錢俾响Google 上面嘅廣告商呀?

當然, 係有好多 dot com 個 business model 係好 solid 嘅. 例如 Jobsdb 呢類, 喂, 收錢至可以買個位, 而俾錢嘅 HR Dept 係有實際得益同用途. 又例如近年好流行嘅網上交友, 好鬼多人真係真金白銀俾錢 yahoo 走去溝女架, 又好似 d 網上賭場, 真係有錢賺架…正氣d嘅 Amazon 都 ok, 另一種可能唔係好多人知嘅係d網上相薄 (e.g. fotop.net), 佢地有好多paid customers 架, d 影相發燒友係唔介意一年使百零二百零蚊, 換取一個冇廣告嘅相薄, 一個百零蚊, 幾百個客就唔野小啦, 但係好似 Google 呢種純portal … 我真係唔知錢從何來, 可能係我地呢隻 end consumers 靜靜雞俾 Google 賺左好多錢都唔定. 如果你有頭緒的話請指教一吓小弟, 好等我明白吓點解 Google 可以長升長有, market cap 仲大過 GM!

3 則留言:

渣估 說...

小弟間公司仔個個月都奉獻金錢畀 Google Adwords, 佢呢隻文字廣告幾好玩架!

30x男 說...

渣兄, 好似你未曾响你個blog 到講過你檔野係做邊瓣喎, 有冇機會透露吓呀

HS 說...

我每個月都會奉獻比google架。Adwards Content D click都唔知真定假,次次都佔7成。
Adwords Content 就係免費服務上賣廣告。
例如你在Gmail寫有關"奉獻"的問題,它右手邊會有廣告話佢地做的"奉獻袋"印刷精美,送貨快。